Як успішно контролювати свої фінанси в час війни – чотири прості кроки від Єнота Фінна
Як успішно контролювати свої фінанси в час війни – чотири прості кроки від Єнота Фінна
В час війни необхідно контролювати власні доходи та витрати. Людина прагне бути корисною своїй країні, а для цього в першу чергу вона має зберегти холодний розум і думати про довготермінові плани.
Звичка ефективно управляти своїми фінансами і вміння правильно розподіляти свої кошти є ключем до економічної стабільності як окремої людини, так і держави в цілому.
Пропоную чотири прості кроки для успішного управління вашими витратами:
1. Провести аналіз вашого поточного фінансового становища та напрацювати звичку щомісячно вести облік доходів і витрат.
Для цього можна завести окремий блокнот, табличку на комп’ютері, або скористатися одним з мобільних додатків.
Принцип ведення обліку дуже простий — нам потрібно регулярно записувати свої витрати та доходи.
Так ми зможемо реально оцінювати:
- скільки грошей у нас є на даний час (це називається сальдо). Ця сума може бути від’ємною, якщо є велика позика або кредит;
- скільки грошей надходить (заробітна плата, дивіденди, депозити, подарунки) — тут потрібно врахувати усі можливі надходження;
- скільки грошей витрачаємо — тут теж необхідно записувати усі витрати, не пропускаючи, і чесно признаватися собі, куди ми витратили ці гроші;
- підсумок місяця — це сума всіх доходів, витрати та того залишку, що ми підрахували на початок періоду.
2. Розподілити всі витрати на умовні частини:
— витрати на проживання (обов’язкові витрати) — сюди належать витрати на їжу, одяг, особисте здоров’я, комунальні послуги, товари першої необхідності;
— витрати на розваги та благодійність — навіть у найважчі часи потрібно знаходити можливість отримувати задоволення від життя та допомагати іншим;
— кошти для накопичення заощаджень або на погашення боргів.
3. Визначити допустимі відсоткові частки вашого бюджету на кожну групу витрат.
Тут все залежить від рівня доходів, адже комусь досить 50 % від надходжень для покривання обов’язкових витрат, а комусь буде складно “вписатися” і в 80 %.
Проте пам’ятаймо, що на кожну групу витрат потрібно приділити якусь частку.
Єнот Фінн пропонує такий варіант:
- Витрати на розваги та благодійність — в межах 10-15 % від надходжень.
- Витрати на погашення боргів або накопичення заощаджень — 10-20 % від надходжень.
P.S. Одним з методів поєднати благодійність та отримати з цього зиск — є купівля Військових облігацій України.
- Витрати на проживання – намагатися не витрачати більше, ніж 70 % від надходжень.
4. Дотримуватися плану
План не спрацює, якщо його не дотримуватися. Тож доведеться проявити силу волі, дисципліну й витримку.
Найбільш “небезпечною” групою витрат — є витрати на розваги або хобі та благодійність.
В стресових ситуаціях люди схильні до необдуманих вчинків і спонтанних витрат. Це – природна реакція, бажання отримати задоволення від покупок, але в такі моменти ми здійснюємо найбільшу кількість зайвих витрат.
Благодійність — це теж дуже необхідна стаття витрат завжди, а у теперішні часи – особливо.
Проте важливо не вирішувати імпульсивно, і не витрачати на благодійність ті гроші, які є життєво необхідними для вас і вашої сім’ї. В іншому разі ви швидко можете самі стати вразливими до економічних коливань у наступні місяці.
Пам’ятайте, що допомагати можна по-різному:
- заробляти і частину цих коштів віддавати на благодійність (окрім того, ваші податки працюють на благо держави. Не забувайте про це!);
- волонтерити, якщо у вас є на це час та можливість;
- запропонувати тимчасове житло людям, які цього потребують;
- допомогти закупити та/або доставити необхідні медикаменти, військове спорядження тощо;
- залучати та агітувати інших людей до благодійності.
Єнот Фінн сподівається, що ці прості кроки будуть корисні вам, де б ви зараз не перебували, і чим би не займалися, та допоможуть стабілізувати свій фінансовий стан, щоб без страху дивитися в завтрашній день!